Asociația Pro Infrastructură se întreabă dacă oare vom putea circula pe drumul Expres Balș de 1 mai. Au existat 3 puncte critice majore în construcția drumului. Două dintre ele au fost deja rezolvate, mai exact podul peste râul Olteț și culeea de este a podului rutier de peste râul Olt și Balta Milcov.
Există zone care dau bătăi de cap constructorilor: subtraversările din dreptul comunei Găneasa și al doilea pod feroviar peste Drumul Expres Craiova – Slatina – Pitești, care tranzitează și județul Olt. Dacă aceste lucruri nu vor fi rezolvate, finalizarea lucrărilor se poate extinde până la sfârșitul verii 2022.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au declarat: „Constructorul, UMB, a avansat bine în sezonul rece, așa cum ne-a obișnuit și, din cele trei puncte critice majore, două sunt ca și rezolvate: podul peste Olteț și culeea de est a podului peste Olt și Balta Milcov. Însă zona subtraversărilor de la Găneasa este cea care ne dă emoții. Încă nu avem informații clare dacă, tehnic și birocratic, execuția celui de-al doilea pod feroviar peste DEx12 se poate face sub trafic.
Dacă da, atunci avem toate șansele să circulăm de 1 mai, evitând complet cele două orașe (Balș și Slatina n.r.) în care șoferii pierd chiar și 90 de minute. Dacă nu, tranzitarea zonei va da în continuare dureri de cap. Și mai grav este că, dacă podul feroviar nu se poate construi sub trafic, inaugurarea se poate amâna cu multe luni, posibil chiar spre finalul verii!”.
Secțiunea Balș – Slatina este parte din Drumul Expres Craiova – Pitești și are două contracte, ambele semnate cu UMB în data de 3 decembrie 2018, cu 12 luni de proiectare și 24 de execuție.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura au transmis: „Lucrările în teren au fost efectiv demarate în toamna lui 2019 și termenul de finalizare a fost extins, în mod corect, până în primăvară”.
Două tronsoane ale Drumului Expres 12 Craiova – Pitești, respectiv 2 și 3, trec prin județul Olt. Tronsonul 2, Loturile I și II, care începe de la limita județelor Dolj și Olt și trece pe teritoriile localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare, acesta incluzând și centurile de ocolire ale orașului Balș și municipiului Slatina, dar și Tronsonul 3 care tranzitează unitățile administrativ-teritoriale Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești până la limita județelor Olt și Argeș.
Șoseaua de mare viteză are o lungime totală de 121,185 kilometri, valoarea estimată a întregului proiect fiind puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Tronsonul de drum va avea o rută expresă cu câte două benzi pe sens ar urma să fie finalizată, conform proiectului, la sfârșitul anului 2023. Drumul Expres va avea zece intersecții rutiere, 75 de poduri și pasaje, 25 de intersecții, 15 poduri și pasaje la noduri rutiere sau drumuri de legătură și 8,85 kilometri drumuri de legătură.
Sursa: evenimentdeolt.ro